Erawan waterval en Chiang Mai - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van Hans Esther - WaarBenJij.nu Erawan waterval en Chiang Mai - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van Hans Esther - WaarBenJij.nu

Erawan waterval en Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Hans

11 Februari 2014 | Thailand, Sri Phum

Zaterdagochtend vroeg op voor onze trip. We waren met een klein groepje, dat is altijd fijn in Thailand, nooit van die volgepakte bussen, dus heel relaxt. Na een uur rijden kwamen we aan bij het Erawan national park in de bergen. Echt een mooi landschap in Kanchanaburi waar we zelfs een verkeersbord tegenkwamen voor overstekende olifanten, helaas geen olifanten gezien. De Erawan waterval bestaat uit zeven niveaus en het was een flinke klim naar boven met een hoogteverschil van 2200. Het was een hele gave maar pittige wandeling. We waren blij met de aanschaf van onze hikingschoenen op alle rotsen en boomstronken. Helaas hebben we alleen foto's gemaakt met onze camera dus kunnen we die nog niet delen. Je kon ook zwemmen bij watervallen en gebruik maken van een gratis Dr. Fishspa, hihi. De visjes die hiervoor worden gebruikt, zwemmen daar dus gewoon rond. Helaas hadden we niet veel tijd dus ben ik maar even in het water geweest maar heb de visjes wel gevoeld. Hans bleef lekker aan de kant staan. Na de lunch op weg naar Hellfire Pass. Hier kun je zien wat de mannen doorstaan hebben bij de aanleg van de Thailand-Birma spoorlijn in WO II. Dat moet echt verschrikkelijk zijn geweest. Ook weer heel indrukwekkend, we weten in Nederland meestal wel wat er in het Westen gebeurd is maar hier in Azië was het minstens zo erg. Ik heb ook een boek gekocht, The Railway Men, binnenkort in de bios met Colin Firth en Nicole Kidman. Dit verhaal gaat over die periode en is dus ook gedeeltelijk opgenomen in Kanchanaburi. Tijdens de wandeling naar Hellfire Pass is Hans helaas flink door zijn enkel gegaan maar het gaat gelukkig nu wel weer. Daarna nog een stukje met de trein langs de River Kwai. Teruggekomen bij het hotel waren we echt helemaal kapot. Na een duik in het zwembad, hebben we gegeten en om 9 uur lagen we al in bed. De volgende ochtend na het ontbijt hebben we afscheid genomen van Good Times, echt lieve Thai weer hier. Om half tien werden we opgehaald door de minivan om naar Bangkok te gaan. Daar aangekomen moesten we een taxi regelen naar het vliegveld, de eerste taxichauffeur begreep het niet dus die lieten we maar doorrijden. Zodra je dus in de buitenwijken van Bangkok bent, wordt er echt geen woord Engels gesproken. Bij de volgende ging het gelukkig wel goed. We moesten lang wachten op het vliegveld want we waren toch veel te vroeg...better safe dan sorry. Een uurtje vliegen bracht ons in Chiang Mai, de vorige keer hebben we dit in zo'n 12 uur gedaan met de nachttrein dus dit was wel lekker snel. Met een taxi naar ons kleine guesthouse waar we weer warm werden verwelkomd. Daarna even uitgerust op de kamer maar snel door naar de Sunday Market, echt een begrip hier...en druk! Overal in Thailand zijn altijd markten maar Chiang Mai heeft echt de
leukste. Het is alleen jammer dat we nog zo lang aan het trekken zijn waardoor we nog niet teveel dingen kunnen kopen. Ook hebben we nog kunnen genieten van het bloemenfestival. Op een gegeven moment hadden we geen voeten meer over dus weer een lekkere voetmassage. Wat zou dat toch heerlijk zijn als je dit in Nederland zou kunnen doen na een dagje de stad in. De volgende dag een fietsje gehuurd en rustig door het stadje gefietst en tempels bekeken. Een fiets huur je hier voor 1 Euro. We waren allebei nogal moe dus lekker op onze hotelkamer een boek gelezen, ook wel even fijn. Daarna heerlijk gegeten bij Lemongrass waar we weer eens op een tafeltje moesten wachten, dat zijn de beste restaurantjes. s Avonds naar de Night Bazaar geweest en nog wat leuke spulletjes gekocht. We hebben echt nu al teveel spullen, zeker omdat we toch weer teveel kleding hebben ingepakt. Wat heb je eigenlijk nodig als je om de vier dagen in een andere plaats zit en je voor een paar Euro de was laat doen. Dus waarschijnlijk gaan we in Pai een doos spullen opsturen naar Nederland zodat we weer wat minder bepakt verder kunnen reizen. Nu even ontbijten en dan met een busje naar Pai. Een pittige rit door de bergen met 762 bochten en prachtige landschappen. We zijn benieuwd naar Pai, een soort hippiedorp. We hebben weer een mooi hotelletje aan de rivier geboekt, the Quinlins, een door Hans gevonden juweeltje volgens de recensies.

• 11 Februari 2014 - 07:47

Grietje:

Mooi verslag weer! Je kan wel reisboekenschrijver worden! Maar zo zijn we er toch een beetje bij,ha,ha. Hier is alles goed, OS zijn er steeds voor, zullen ze daar wel niet zo volgen. Gister(10-2) zijn de Ned. Sprinters op het podium gekomen, fantastisch om te zien.
    Ben zelf niet fit, heb me ziek gemeld, gelukkig knapt het weer wat op! Tot de volgende keer en misschien zaterdag ff FaceTime op mem haar verjaardag? Liefs Grietje. ( en Hans voorzichtig met je enkel)

• 11 Februari 2014 - 12:28

Jacqueline:

Geweldig om jullie verhalen te lezen! Zo is het net of je zelf de klim meemaakt de bergen op.
    Hans, ik hoop dat je enkel al weer beter is, want anders wordt het reizen wel wat moeilijker voor je.

Het is hier nog steeds zacht qua temperatuur, maar zal daar een stuk aangenamer zijn, denk ik?

Veel plezier nog en ik kijk nu al uit naar het volgende verslag, Esther!
    Groetjes
    Jacqueline

• 11 Februari 2014 - 13:49

Helene:

Heb je ook foto's van je hikingschoenen

• 11 Februari 2014 - 17:02

Tet En Henk:

Weer een mooi reisverslag van jullie reis, en al weer heel wat gezien en er van genoten natuurlijk.
    We hopen dat het met Hans zijn enkel weer wat beter gaat want dat kan lastig zijn.
    Vanmorgen bij een kennis koffie gedronken die vertelde dat zijn zoon naar een hippiedorp geweest was
    in Thailand dat moet wel het zelfde zijn . Zijn zoon woond in Thailand.
    groetjes

• 11 Februari 2014 - 21:19

Rinnie:

Idd je kunt wel reisboekenschrijfster worden. Echt hele leuke verslagen!! Zoveel leuke dingen maken jullie mee en zoveel mooie ervaringen. Hopelijk gaat enkel snel over....maar ff rus aan dus....
    Ja het zal ook wel moeilijk zijn om niet alles wat je tegenkomt te kopen;-)) vast veel leuke dingen!!
    Hopelijk lukt het zaterdag ff te ftimen... Veel plezier de komende tijd. Dikke tuut uit Fryslan♡♥

• 11 Februari 2014 - 22:14

Heit En Mem:

Alle vrouwen hebben die reactie echt met Hans te doen,dat zal je wel opvallen,maar wij hopen ook dat het weer opknapt. als wij dit allemaal lezen dan is de vacantie voor voor een groot deel al geslaagd. En jullie zijn nog niet eens op de helft. Dus valt er nog heel wat te beleven.
    Het gaat hier goed,mem is druk bezig met haar voorbereiding voor de verjaardag en daar heeft ze meer werk van vergeleken met vorig jaar.
    En we kijken momenteel iets meer televisie vanwege het schaatsen en andere sporten.
    Jullie zullen daar ook wel iets van meenemen denk ik.
    Het gaat jullie daar goed en tot dan.