Lovely Pai - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Hans Esther - WaarBenJij.nu Lovely Pai - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Hans Esther - WaarBenJij.nu

Lovely Pai

Blijf op de hoogte en volg Hans

15 Februari 2014 | Laos, Luang Prabang

Dinsdagochtend zijn we vertrokken naar Pai. De rit er naar toe was echt prachtig en viel mee. We hadden wat horrorverhalen gelezen op internet over een misselijkmakende tocht. Er zitten 762 bochten in de weg maar het was vooral heel mooi in de bergen met prachtige vergezichten. Aangekomen in het leuke Pai maar weer een taxi gezocht en die bracht ons naar onze nieuwe locatie, de Quinlins. Daar aangekomen waren de Engelse eigenaren niet te vinden. Wel werden we verwelkomd door twee Deense doggen en een Labrador. Uiteindelijk hebben we gebeld en kwam de Engelse eigenaar (John) snel. De Quinlins is weer een mooi plekje op het platteland met drie bungalows dus heel relaxt. Zo relaxt dat we John na een uurtje wakker moesten maken in zijn hangmat toen we terug naar Pai wilden om een scooter te huren. Hij lag lekker te snurken naast zijn biertje en was niet heel makkelijk wakker te maken, hihi. Het ritje naar het dorp was ook wel weer een onderneming. Hij vroeg of één van de Deense doggen mee mocht en wij vonden dat prima. Ik zat bij hem achterop en Hans zat met de Deense dog in de zijspan. Onderweg kwamen we nogal wat honden tegen dus zoals John al zei, het was een hell of a ride. Die honden renden blaffend mee en de Deense dog was ook erg enthousiast ;-) Helaas geen foto maar het was echt hilarisch. In Pai een scooter gehuurd en daarna nog even teruggereden om de weg voor 's avonds te verkennen en een vestje te halen. Want het is hier fris 's avonds en dat zijn we niet meer gewend. Terug in Pai hebben we lekker rondgelopen, biertjes gedronken en streetfood gegeten. Pai is echt leuk en het streetfood is hier echt beter dan op andere plaatsen. Zoveel verschillende karretjes met de lekkerste dingen. (Ja, ook kip, Mem ;-)! ) Terug met de scooter naar de Quinlins. Het was ook fris en erg donker maar prima te doen op de scooter. 's Ochtends natuurlijk een real English breakfast. John heeft echte Engelse humor dus na wat grapjes over de Duitsers die vandaag aankomen riep hij tegen de drie honden: Go get the Germans en die honden werden helemaal gek, haha. Dat mochten we natuurlijk niet vertellen aan de nieuwe gasten. Met een kaartje op pad met de scooter zijn we eerst naar de Pai Canyon gegaan, heel mooi. De aarde is daar vroeger echt in stukken gespleten dus daar zitten hele diepe kloven. Daarna weer verder naar een Olifantenkamp. Twee jaar geleden zijn we al een hele dag bij de olifanten geweest in Chiang Mai dus dat waren we niet van plan maar bananen aan olifanten voeren blijft geweldig. Ze zijn zo lief! In Pai lekker geluncht bij Charlie en Lek. Daar had ik graag een kookcursus willen doen maar helaas werden die deze week niet gegeven. Hans wil graag nieuwe tatoeages laten zetten dus we zijn langs geweest om een afspraak te maken voor donderdagavond. Daarna terug naar ons paradijsje en heerlijk een paar uurtjes in de zon gelegen en gezwommen in ons privézwembad. 'S Avonds natuurlijk weer naar Pai met de scooter en eerst even een biertje gedronken bij Bitches, de nieuwe tent van John die zijn dochter van 16 runt met haar Thaise vriendje. John vertelde al dat zijn dochter een bijzonder Valentijnscadeautje had gekregen, Bob, een knalrose kuiken, heel schattig. Die Thai zijn echt een beetje gek, je kunt ze namelijk in meerdere kleuren kopen op de markt. Daarna lekker rondgelopen, hapjes gegeten hier en daar en daarna weer terug naar Bitches. Het was daar erg gezellig en veel gelachen met de Britten daar. Om 12 uur moeten de meeste tenten dicht in Pai maar we zijn nog meegegaan naar Bebop, een leuke tent met livemuziek en veel locals uit Pai. Om half twee lagen we in bed. Na iets teveel biertjes (voor mij, Hans moest rijden) was het 's ochtends lastig opstaan dus we hebben het maar een beetje rustig aan gedaan. Nog een beetje rondgereden door de bergen en lekker bij onze private pool gelegen. 's Avonds lekker gegeten bij een goede Thai en daarna naar de tattooshop Cross die gerund wordt door twee leuke Thaise broers en professioneel ( niet onbelangrijk). De tatoeages zijn mooi geworden en Hans is er erg blij mee. Helaas was dit de laatste dag in Pai want we zijn net als velen een beetje verliefd geworden hier. We komen dan ook vast wel weer een keer terug. Gisterochtend weer vroeg op om om met de bus naar Chiang Mai te gaan van waar we vlogen naar Luang Prabang in Laos. Daar zijn we inmiddels aangekomen en genieten we van een lekker ontbijtje op het balkon. Later meer.

• 15 Februari 2014 - 08:05

Rinne:

Ha ha dat was niks voor mij geweest. Al die honden en ook nog van die hele grote......:-((
    Ik had dat wel willen zien....met een deense dog op een scooter...hilarisch!!
    Hebben jullie ook van die lekkere bananepannekoekjes gehad? Daar had ik iets over gelezen.
    Wat gaat de tijd snel hè.....jullie zien zoveel en beleven van alles. Hier waait het enorm echt niks aan.
    Straks naar mem toe want die is jarig. Ga zo eerst ff broodjes in oven doen want Jesse logeert hier. Geselli!
    Veel plezier maar weer op jullie nieuwe locatie. Ben weer benieuwd naar jullie volgende verhalen. Hoe is het eigenlijk met Hans zijn enkel? Liefs Rinnie♡♥

• 15 Februari 2014 - 22:52

Silvya En Maurice:

Jullie zijn al weer 3 weken onderweg en al heeeeel veeeel meegemaakt. Blijft enorm leuk om jullie belevenissen keer op keer te lezen! Hier inderdaad behoorlijk winderig. of wol: klearebare hjerst! Bleh!! Voor de niet-Friestaligen: louter herfst!! :-) Hee, geniet van Laos en tot de volgende update maar weer!
    En noch fan herte lokwinske mei jimme Mem har jierdei, fansels! Dikke tút fan ús!

• 16 Februari 2014 - 17:04

Heit En Mem:

Oei,oei,Zitten naar het schaatsen te kijken en dan is het bij ons 5uur ,maar voor jullie is het haast bedtijd.
    Maar jullie maken het ook wel eens later hebben we gelezen.
    Hei is weer een boeiend verhaal wat jullie zo al mee maken.
    Gisteren een drukke vejaarsdag gehad en om ongeveer half negen konden we onze benen strekken,want alle visite's waren overdag geweest.
    Jullie zijn alweer ongeveer op de helft,dus het aftellen gaat nu beginnen voor jullie maar ook voor ons.
    veel liefs en tot dan Heit en Mem

• 17 Februari 2014 - 09:04

Marjolein & Stephen:

Hey!!!
    Klinkt allemaal maar goed, jullie trip!! Super hoor! Krijgen we ook een plaatje van Hans zn Thaise tattoos? Ben wel benieuwd! Leuk om jullie zo te volgen. En inderdaad het verhaal met de Deense dog in de zijspan is natuurlijk geweldig! Daar hadden we ook graaaag een foto van willen zien!! HAHA Genietse en take care! X van ons.