One night in Bangkok en de River Kwai - Reisverslag uit Ban Chuk Kum, Thailand van Hans Esther - WaarBenJij.nu One night in Bangkok en de River Kwai - Reisverslag uit Ban Chuk Kum, Thailand van Hans Esther - WaarBenJij.nu

One night in Bangkok en de River Kwai

Blijf op de hoogte en volg Hans

07 Februari 2014 | Thailand, Ban Chuk Kum

One night in Bangkok en de River Kwai

Woensdagochtend nog lekker ontbeten in ons Designhotel. We hadden een taxi besteld om 7:45 voor het vliegveld en die was weer mooi op tijd. Je kunt wat dat betreft op de Thai rekenen, altijd op tijd. Daarna met AirAsia naar Bangkok gevlogen. Lekker hoor, anderhalf uur vliegen,ipv 14 uur in de bus. In Bangkok aangekomen hadden we ook in no time een taxi en waren om 12:00 al op Khao San Road. Khao San Road is de straat waar alle backpackers naar toe gaan en 's avond één gekkenhuis. 's Middags hebben we ons weer (een beetje bewust) laten bedonderen door een tuktuk-chauffeur en zijn handlanger. Hij wilde ons wel naar de Happy Buddha brengen voor weinig als we ook even langs een winkel gingen. Bij de Happy Buddha wilden we eigenlijk dat hij weer zou gaan maar hij werd een beetje boos en paniekerig , hihi. Als je met ze langs een winkel (kleding of goud bv) gaat dan krijgen ze namelijk benzinebonnen. Uiteindelijk heeft hij ons toch naar een grote shop gebracht met goud en edelstenen en heb ik me bijna laten verleiden tot het kopen van hele mooie oorbellen. Daarna was hij weer iets relaxter en heeft hij ons nog naar het Grand Palace gebracht. Helaas waren we daar niet op gekleed dus dan doen we aan het eind van de reis.
Daarna hebben we de bootbus genomen op de Chao Praya rivier en het sushitentje van twee jaar geleden weer gevonden tussen alle stalletjes: voor 30 Baht (70 cent) een bakje met verse sushi. 's Avonds natuurlijk op Khao San Road rondgelopen en lekker op straat Pad Thai gegeten en mojito's gedronken tot laat. One night in Bangkok dus, dat liedje zat steeds in mijn hoofd.
's Ochtends konden we het rustig aan doen omdat onze trein pas om 14:00 vertrok. Een leuke rit tussen de Thai en andere toeristen naar Kanchanaburi. Aan het eind van de middag werden we weer warm verwelkomd bij het Good Times Resort, een hele mooie plek aan de River Kwai met een prachtige kamer. Ook hier weer lieve mensen met humor. Vanmiddag wilden we onze trip van morgen vast betalen bij de he-she van het resort en dit was het antwoord: Not now, I'm lazy...haha
Vandaag hebben we een scooter gehuurd en zijn we eerst naar de begraafplaats gereden waar veel Nederlanders en anderen liggen begraven die zijn omgekomen bij de bouw van de Birma-Thailand spoorlijn. In het naastgelegen museum hebben we gezien en gelezen wat hier allemaal gebeurd is tijdens WO II, heel indrukwekkend en best heftig. Daarna zijn we naar de Bridge over the River Kwai gereden. 's Middags hebben we in de omgeving rondgereden, niet heel bijzonder maar gewoon een relaxte middag (op die ene hond na die ons achterna zat). We zijn nog wel bij een prachtige eeuwenoude boom geweest. Vanavond hebben we weer heerlijk gegeten, een leuk restaurantje aan de andere kant van de rivier. Het eten hier is altijd goed maar soms is het net even wat specialer en dat was het vanavond. Ik had hier graag een kookcursus willen volgen maar het programma zit al weer vol voor morgen: met een busje naar een Nationaal Park, watervallen en nog een stukje historie. Dus zo lekker slapen en dan morgen maar weer vroeg op.

• 08 Februari 2014 - 06:46

☆★Rinnie☆★:

Alweer heel wat belevenissen in jullie verslag. Echt heel leuk om dat te lezen. Ja ze zijn slim hoor...even langs hun winkel...Ja ja... maar goed ze moet een ook verdienen;-)
    Lekkere verse sushi...toe maar..en het kost niks. Ben benieuwd hoe National Park is. Vast een hele mooie ervaring weer. Heel veel plezier! Liefs

• 08 Februari 2014 - 12:36

Wimmy:

Hoi travellers,
    Heel leuk om elke keer jullie verslag te lezen.
    Super wat jullie allemaal beleven!
    Nog een hele fijne tijd!

• 08 Februari 2014 - 13:32

Heit En Mem:

Ik zag dat je zus al heel vroeg reageerde,heit is iets letter.De verhalen zijn nog steeds heel enthousiast dat betekent dat jullie wel vermaken.Dat van de oorlog dat maakt wel indruk dat heeft veel levens gekost.
    Het is hier helemaal herfst wind en regen,maar er is vermaak voor de televisie o.a het schaatsen en vele andere sporten.De opening was heel mooi en jullie hebben denk ik daar ook wel wat van gezien.
    Veel plezier de komende tijd voor jullie en de groeten van mem en TOT DAN Heit