Uitzicht op zee en boattrip - Reisverslag uit Ban Hin Luk Dieo, Thailand van Hans Esther - WaarBenJij.nu Uitzicht op zee en boattrip - Reisverslag uit Ban Hin Luk Dieo, Thailand van Hans Esther - WaarBenJij.nu

Uitzicht op zee en boattrip

Blijf op de hoogte en volg Hans

30 Januari 2014 | Thailand, Ban Hin Luk Dieo

Gisteren zijn we verhuisd naar onze nieuwe hotelkamer en daar zijn we erg blij mee. Een prima kamer met een prachtig uitzicht op zee en een heerlijk zwembad. 's Ochtends lekker ontbeten bij Pinky: yoghurt met heerlijk vers fruit en muesli en voor Hans ook nog toast met ei. Pinky heeft ons hotel geregeld en kan alles regelen wat je nodig hebt. Een slimme Thaise dame met talent voor zakendoen en heel veel humor. En haar personeel is ook geweldig dus daar komen we vaker.
Daarna hebben we heerlijk op het strand gelegen en ik (Esther) heb een flinke strandwandeling gemaakt. 's Avonds naar een ander dorpje geweest en streetfood gegeten. Ook weer onze dunne Thaise pannenkoekjes ontdekt met banaan, echt zo lekker.
En dan vandaag... Wow! Wat een dag. Vanochtend opgehaald in een pick-up en onze eerste aapjes gespot onderweg. Daarna op de longtailboat met een paar Canadezen en Engelsen, heel gezellig. De longtailboat is heel mooi, gemaakt van hout maar wat een herrie. Maar dat moet je wel een keer gedaan hebben in Thailand. Beter dan die volgepakte toeristenboten. Zodra we op volle zee waren, sloeg het water in de boot en werden we flink nat. Gelukkig zit de temperatuur hier mee dus dat was niet zo erg. Op weg naar onze eerste snorkelplaats langs een klein eilandje gevaren waar we grote vleermuizen zagen hangen en ook nog een school met kleine visjes die uit het water sprongen met z'n allen, heel gaaf. Bij het volgende eilandje konden we snorkelen, heel veel mooie kleine visjes gespot met de prachtigste kleuren. Daarna weer terug in de boot en naar de Emerald Cave. De zwemvesten moesten aan en tijdens het zwemmen moesten we elkaar vasthouden. Halverwege begrepen we waarom, het was donker, heel erg donker, we zagen helemaal niets maar vertrouwden op onze schipper/gids :-) Na een klein stukje zwemmen zagen we heel mooi licht en kwamen we uiteindelijk uit in de Emerald Cave, wauw! Echt prachtig, het blauw van de zee en het groen van de bomen, heel mooi! Je staat dan middenin het eiland als een soort vulkaan. Na een tijdje genieten weer terug in colonne door de donkere grot en naar een ander strandje gevaren voor de lunch. En ook dat was weer heerlijk, rijst, groene curry en een groentegerecht en dan op zo'n mooi strandje. Daarna nog lekker op het strand gelegen en verderop nog een keer gesnorkeld. Daar Nemo gezien, het leuke clownvisje uit de film. En een prachtige adelaar die boven ons zweefde toen we in het water lagen. Nu genieten we van een heerlijke kokosshake en koffieshake bij ons favoriete tentje.

• 30 Januari 2014 - 11:41

Wimmy:

Wat leuk om jullie te volgen op je reis en wat een prachtige foto's!
    Genieten dus!

• 30 Januari 2014 - 14:22

Tet En Henk:

Fijne reisverslagen, dan kunnen wij ook mee genieten en dat doen we.
    En leuke foto's . Geniet volop van alles wat je meemaakt.

• 30 Januari 2014 - 14:38

Anita En Joan:

Wat prachtig al die mooie foto's en jullie leuke verhalen.
    Ook wij genieten mee.

Dikke kus Anita en Joan xxx

• 30 Januari 2014 - 16:41

Mariken:

Soms is het leuk als je in beelden denkt. Het is net of ik er ook ben, alleen voelt het niet zo warm. Goede suggestie opgedaan voor het avond eten. Even langs de afhaal Thai in IJsselstein :-).

• 30 Januari 2014 - 19:15

Grietje:

Mooi beschreven zussie, alsof ik er zelf bij ben! Fijn dat jullie het zo goed hebben! Die kokosshake klinkt heerlijk! Geniet er van! Hier is het koud, brrrr....
    Liefs, grietje

• 31 Januari 2014 - 13:37

Heit En Mem:

Fijn dat jullie dit mee maken,heit is wel een beetje jaloers.
    Maar je weet het,het is te ver om te fietsen en mem vliegt niet.
    Maar je weet maar nooit. freonlike groetnis en leafs Heit en Mem

• 31 Januari 2014 - 15:12

Esther:

Leuk om jullie reacties te lezen. Ik zal nog meer mijn best doen om jullie mee te nemen naar onze mooie bestemmingen.

• 31 Januari 2014 - 23:09

Rinnie:

Wow watziet het er allemaal gaaf uit zeg!! Mooie fofo's en een mooi beschreven verslag....
    Hier nog steeds fris :-( Bekijk het vanaf mijn nieuwe tablet hi hi... Heel veel plezier!! Laterrrrr

• 02 Februari 2014 - 21:46

Linda:

Wat leuk om jullie zo te volgen. Ik geniet van de mooie verhalen en kijk alvast uit naar de volgende. Genieten jullie vooral met volle teugen. Groetjes van ons